2011. április 6., szerda

Egy kecskeméti előadás utózöngéi

Tegnap (április 5.) Kecskeméten jártam, az úti cél az Ifjúsági Otthon volt, ahol a Tükörteremben Dömötör Gábor szabadkai építész, műemléki szakmérnök tartott előadást a szabadkai szecesszióról. Az előadás egy sorozat része, amelyet a Kecskeméti Városszépítő Egyesület szervez, és várhatóan olyan városokból érkeznek meghívott előadók, mint Marosvásárhely, Arad, Temesvár és Nagyvárad. Bár Félegyházán lenne ilyen civil kezdeményezés!

Itt egy kép az előadást hallgató közönségről. (Valahol fehér pulóverben valaki háta mögött ülök.)

És ha már Kecskeméten jártam, megragadtam az alkalmat, készítettem néhány fotót. A városházáról:
a középrizalit

részlet a középrizalitról, sajnos a kecskefej lemaradt

az előtér mennyezetrészlete

előtér, itt lehet balra menni

részlet az udvarról

az udvari óra

az udvarra nyíló kapu vitrázsának részlete

És arról az épületről, ahol az előadást meghallgattam:



Az egykori Iparos Otthon és mozaikrészletek a homlokzatról.

Az előadáson behoztak egy kosár kék tojást, legalábbis azt hittem, de ahelyett, hogy húsvét felé közeledve szétosztották volna őket, közölték, hogy ezeket az Ifjúsági Otthon igazgatója ma adta az előadó kezébe. A homlokzatról lepotyogott kék kerámiadíszek voltak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése